رتتویی کلاسیک

رتتویی کلاسیک

رتتویی کلاسیک، این خوراک سبزیجات فرانسوی، غذایی کاملا سالم و خوشمزه برای وعده ی شام است. حتما آن را امتحان کنید!


نکاتی در رابطه با تهیه ی رتتویی کلاسیک :

۱- از پیاز قرمز استفاده کنید. آن ها را خلال کنید.
۲- سیر را نازک ورقه ورقه کنید.
۳- بادمجان و کدو سبز ها را به قطعات دو و نیم سانتی متری برش دهید.
۴- ازفلفل دلمه ای قرمز یا زرد استفاده کنید. دانه های آن را جدا کرده و به قطعات دو و نیم سانتی متری برش دهید.
۵- از گوجه فرنگی رسیده استفاده کنید. آن ها را خرد کنید.
۶- برگ های ریحان را از ساقه جدا کنید. ساقه ها را خرد کنید و برگ های ریحان را با دست تکه تکه کنید.
۷- از برگ های تازه آویشن استفاده کنید.
۸- پوست لیمو را ریز رنده کنید.

در قابلمه ای، روی حرارت متوسط، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید. بادمجان، کدو سبز و فلفل دلمه ای های خرد شده را در آن بریزید و برای حدود ۵ دقیقه، تا طلایی رنگ و نرم شوند اما مغز پخت نشوند، تفت دهید. سبزیجات را از قابلمه خارج کنید و کنار بگذارید.
پیاز، سیر، ساقه های ریحان و برگ های آویشن را به همراه مقداری روغن زیتون (در صورت نیاز) در قابلمه بریزید. مواد را برای حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، تا طلایی رنگ و نرم شوند، تفت دهید. سبزیجات پخته شده را به همراه گوجه فرنگی ، پوره گوجه فرنگی، سرکه بالزامیک و نوک انگشت نمک و فلفل سیاه (تازه آسیاب شده) به سایر مواد در قابلمه اضافه کنید.
آن ها را با هم خوب ترکیب کنید، گوجه ها را با پشت قاشق له کنید. درب ظرف گذاشته و بگذارید روی حرارت پایین به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه، تا حجم مواد کم شده و لعابدار شود قل بزند. برگ های ریحان و رنده پوست لیمو را به غذا اضافه کنید و در صورت لزوم بر روی آن نمک و فلفل بپاشید. می توانید این غذا را با نان یا برنج سرو کنید.