سالاد سبزیجات

سالاد سبزیجات

اموزش تهیه سالاد سبزیجات :

ویتامین های B سیب زمینی نقش مهمی در سلامت بدن به ویژه در مورد رشد مو و سلول های B گروه عصبی دارد. سیب زمینی به علت دارابودن فیبر غذایی مناسب , در تنظیم عمل کرد دستگاه گوارش وجلوگیری از یبوست مفید است. هویج به هضم غذا کمک می‎کند و مقوی معده و بازکننده‎ی گرفتگی‎ها و انسداد کبد است. جعفری قدرت ایمنی بدن را بالا می برد و بوی نامطبوع دهان را از بین می برد. برگ های سبز پیازچه باعث رفع بیماری های روحی می شود. نخود فرنگی منبعی غنی از ویتامین K1، فولیک‌اسید و ویتامین B6 است. فلفل میزان کلسترول خون را پایین می آورد که این امر باعث کاهش فشارخون نیز می گردد.
خواص سالاد سبزیجات  :

سیب زمینی، هویج، جعفری، پیازچه، فلفل دلمه ای گرم هستند  و نخود فرنگی، سس مایونز و سرکه سردند.

سیب زمینی را پوست کنده و بگذارید به مدت ۴۵ ذقیقه آبپز شود و خوب بپزد بعد از پخت سیب زمینی را با مخلوظ کن میکس یا رنده کنید.
فلفل دلمه ها را به صورت زیگزاکی مطابق عکس از قسمت بالای فلفل دلمه ای ببرید و داخل ان را تمیز و خالی کنید.
سیب زمینی خرد شده را با هویج، پیازپه خرد شده و تمام مواد گفته شده در ظرفی با هم مخلوط کنید.و در ظرفی دیگر سس مایونز، روغن زیتون و سرکه و نمک را هم با هم مخلوط کنید و در انتها سس و مواد را یکی کرده و با هم مخلوط کنید.
مواد مخلوظ شده را در فلفل دلمه های خالی شده بریزید رو روی آن را یک عدد کلم بروکلی بگذارید و دور آن را با کاهو تزیین کنید و نوش جان کنید.