نان اسفناجی

نان اسفناجی

روش پخت نان اسفناجی :

غلات به‌ عنوان تأمین‌کننده انرژی، دارای قسمتی از پروتئین‌ها و برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری هستند اما مشخص شده مصرف نان‌هایی که آرد آنها به‌خوبی تخمیر نشده است به‌ دلیل وجود ماده‌ای به نام فیتات در پوسته غلات مانع از جذب مواد معدنی به‌ خصوص روی و کوتاهی قد می‌شود. توجه داشته باشید که هیچ نوع نانی را داغ در کیسه پلاستیک نگذارید. در مجاورت نان داغ، مواد سمی از پلاستیک به نان منتقل می‌شود. اسفناج حاوی مقادیر مناسبی از آهن ، کلسیم ، پتاسیم وانواع ویتامین ها از جمله آ ، ب ، ث و… است . چون دارای ترکیبات فلاوونوئیدی است و آنتی اکسیدان است ضد التهابات و سرطان است . ملین بسیار خوبی است و ضد یبوست است. کلسترول را پایین می آورد . خنک است و بدن را قلیایی می کند . برای برطرف کردن ورم کبد و روده هم مؤثر است . اگر مبتلابه ورم مفاصل و سنگ کلیه و مثانه هستید از خوردن آن اجتناب کنید.
خواص نان اسفناجی :

نان ها جزو مواد گرم و تر می باشند.

تمام مواد را با هم مخلوط کنید سپس آرد را اضافه کنید و خوب بهم بزنید و خمیر یکدست و لطیفی با آن درست کنید.
پیاز را کمی تفت دهید. اسفناج خرد شده را اضافه کنید نرم که شد بگذارید که سرد شود سپس پنیر را نیز اضافه کنید و در نهایت نمک و فلل به مقدار دلخواهتان را هم به آن اضافه کند.
خمیر را به ۴ قسمت ببرید. هر تکه را با وردنه خیلی نازک مثل لواش باز کنید. روغن رویش بریزید و سپس مواد اسفناج را رویش بریزید. خمیر را لوله کنید مثل نعل اسب دو لا کنید و در سینی چرب شده بچینید
سینی را در فر ۲۰۰ درجه سانتی گراد بگذارید تا به مدت نیم ساعت بپزد و در نهایت روی نان ها را روغن بزنید.